Forum Forum Gry RPG Furlandia Strona Główna Forum Gry RPG Furlandia
Forum gry MMORPG - Furlandia
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Na ostatnią literę :)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 34, 35, 36  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Gry RPG Furlandia Strona Główna -> Offtopic
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ar




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bliżej niż dalej ;)

PostWysłany: Pią 13:11, 29 Sie 2008    Temat postu:

Xena Very Happy

(U mnie podobnie. He he: nie można odpisać na listy Sad)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cariand
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 13:16, 29 Sie 2008    Temat postu:

Andromeda

Baza danych jest przepełniona. Xarr to naprawi, ale jak Araizok wróci skądś tam i da mu hasło do serwera.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ar




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bliżej niż dalej ;)

PostWysłany: Pią 13:24, 29 Sie 2008    Temat postu:

Ataman


Czekamy cierpliwie Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cariand
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 13:28, 29 Sie 2008    Temat postu:

Naruto

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Ar




Dołączył: 29 Kwi 2008
Posty: 622
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Bliżej niż dalej ;)

PostWysłany: Pią 13:30, 29 Sie 2008    Temat postu:

Ogr

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 15:21, 29 Sie 2008    Temat postu:

rypanie

PS. Jak to baza przepełniona??!! Z punktu widzenia technicznego nie wyobrażam sobie tego!! Musi tam być w niej mnóstwo śmiecia skoro się przepełniła... Confused
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cariand
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 17:14, 29 Sie 2008    Temat postu:

endokrynologia

tak Xarr powiedział. Gdy jakiś tam limit jest przekroczony, to się tak robi. Dawno nie było czyszczenia np. poczty, może to z tego względu.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 21:17, 29 Sie 2008    Temat postu:

apodyktyczny

PS. Obliczyłem prawdopodobną ilość danych zapisaną na jednego użytkownika gry i w związku z tym na całą grę wychodzi jakieś 1,2 MB bazy danych. Nie możliwe by się przepełniła. Chyba, że rzeczywiście dane usunięte przez użytkownika (typu poczta) nie są usuwane z bazy danych po kliknięciu usuń przez gracza. Nie wiem kto pisał ten silnik Vahlleru, ale chyba jakiś mondzioł. Razz
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cariand
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 21:28, 29 Sie 2008    Temat postu:

Yoda.

Popraw mnie jeśli bredzę. Średnia wiadomość u mnie w skrzynce zajmuje 300 B (skopiowana do notatnika i zapisana na dysku, następnie sprawdziłem właściwości pliku). Ostatni list, jaki dostałem (wczoraj) ma ID około 20000, najstarszy z początku lipca coś koło 4000 (wcześniejsze usunąłem) - na tej podstawie można sądzić, że w bazie jest około 20000 listów.

20000*300B=6 000 000B=6MB To już chyba może wystarczyć na zapchanie bazy.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Cariand dnia Pią 21:30, 29 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Pią 22:18, 29 Sie 2008    Temat postu:

anoreksja

PS. Dobrze. Jest w porządku. Tylko przyjąłeś, że jest rzeczywiście 20 000 listów. Jeżeli baza była czyszczona wcześniej to może być ich [znacznie] mniej. Przyjmij też zdarzenia takie jak fakt, że z gry korzysta bardzo mało osób, nawet jeśli mamy w obecnej chwili około 350 graczy. Nie wiem w jaki sposób działa baza, ale gdybym ja ją tworzył to oparłbym ją na czystych liczbach i kilku prostych tabelach. Zakładając uprzedni fakt, że mało osób gra, to wile z nich (a nawet nie wiem czy nie większość) ma statystyki w różnych dziedzinach równe zero. Zero ma najmniejszą wartość bitową, a każda następna liczba jest co raz cięższa. Nawet przyjmując statystyki z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku, otrzymujemy dużo czystych zer, co odciąża naszą bazę w tym momencie.
Wadą wynikającą z jej przepełnienie jest to, że informacje tymczasowe typu poczta, dziennik, nie są usuwane z bazy danych po przez kliknięcie przez gracza "usuń dokument". Później zostają śmieci i są tego typu problemy. Z jednej strony trzymanie starych wiadomości ma zaletę w tym, że administrator gry (którego i tak prawie nie mamy) ma możliwość odtworzenia przeszłych listów, ale z drugiej strony to są w pewnym sensie bezsensowne śmieci. Smile
To co napisałeś Cariand jest jak najbardziej słuszne, tym bardziej, że rzadko która firma oferująca serwer na portal internetowy daje nieograniczoną bazę. Kiedyś standardem było 2-3 MB. Dzisiaj trudno mi określić, bo ja mam bez ograniczeń na swoim serwerze...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cariand
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Pią 22:35, 29 Sie 2008    Temat postu:

antylopa

Z przytoczonych przeze mnie przykładów wynika, że jest PRZYNAJMNIEJ 16000 listów, ponieważ ich numery stopniowo wzrastają.

Kontynuując techniczną rozmowę: może nie do końca na temat, ale wydaje mi się, że coś jest nie tak w tym, co powiedziałeś (nie żebym się mądrzył, ale mam pewne wątpliwości)

Otóż wydaje mi się, iż gdy czyjś skill/stat/cokolwiek wynosi 0, to jest to pewna informacja. 1 bit to ilość informacji, która określa któryś z dwóch możliwych stanów (1 albo 0).

Zakładając, że użyjemy integera do zapisu ilości złota, to niezależnie ile go jest, zmienna tego typu waży 32 bity.

Staty są pewnie zapisywane floatem albo dwiema zmiennymi całkowitymi, teraz to nieważne. W każdym razie nie wiem jakby to było w pierwszym przypadku Razz

Jeśli wielkość zmiennej zależałaby tylko od jej wagi, to po co tworzone są typy jak boolean (równie dobrze 0 longinta można uznać jako false i 1 za true), byte (0-255, czyli 256 stanów) itp.?

Nie jestem żadnym guru programowania, jako że moje możliwości kończą się praktycznie na kalkulatorze, ale zainteresowała mnie ta kwestia Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 0:38, 30 Sie 2008    Temat postu:

apsencja

PS. Masz racje we wszystkim co napisales. Jednak w tabelach baz danych typu MySQL istnieje cos takiego jak przyjmij wartosc domyslna NULL, czyli jak za pewne wiesz oznacza to zero logiczne. Bez wzgledu na to czy rekord jest typu boolean, float, integer, czy nawet date, w przypadku braku czegokolwiek w rekordzie, przyjmowane automatycznie jest logiczne zero zapisane w sposob boolean. Adekwatnie istnieje logiczna jedynka przyjmujaca w bazie NOT NULL. Dzieki temu, kiedy ktos nie ma nic w profilu postaci (typ text lub char), czy ma jakas zerowa statystyke (typ char, float, int), to w rekordzie widnieje co prawda pustka (np dla typu tekstowego) lub zero (dla typow liczbowych), ale jest za to odpowiedzialny tylko i wylacznie 'wartosc domyslna' rowna NULL. Wtedy za to odpowiedzialne nie sa dane lecz interpreter bazy jakim jest serwer i nasza przegladarka.

Jest jeszcze w tym ciekawostka, ze piszac recznie w rekordzie '0', np. dla typu int, zostanie ono zinterpretowane jako liczba, a nie jako NULL wartosci logicznej. Wiec zezre nam 32 bity informacji, a nie jeden. Smile

Tak na dobra sprawe wszystko zalezy od tego jak zostaly zbudowane tabele w bazie danych oraz relacje miedzy nimi. Jezeli zostaly uwzglednione mankamenty typu wartosci domyslne, czy indeksowanie pol, to oszczedza to miejsce w bazie. No, a pozniej zalezy to jeszcze od tego jak wykorzystane sa bazy z pozycji PHP, bo przeciez te nas bardziej interesuja, poniewaz po interpetacji PHP my korzystamy ze strony. Smile
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cariand
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Sob 9:36, 30 Sie 2008    Temat postu:

adoracja

Dzięki za wyjaśnienie Smile Jak chcesz wiedzieć jak działają te bazy, po prostu ściągnij Vallheru i się dowiedz Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Sob 11:30, 30 Sie 2008    Temat postu:

artyleria

PS. Teraz nie mam czasu na takie rzeczy - od pierwszego wrzesnia mam egzaminy poprawkowe. :-S
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Cariand
Administrator



Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 2127
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Tarnowskie Góry

PostWysłany: Sob 11:33, 30 Sie 2008    Temat postu:

antologia

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum Gry RPG Furlandia Strona Główna -> Offtopic Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3 ... 12, 13, 14 ... 34, 35, 36  Następny
Strona 13 z 36

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin